Bra nyheter och fakta!

Frame 18.png

Här kommer några korta positiva nyheter i klimatfrågan och lite bra kunskap. Fakta i klimatfrågan kan du fortfarande hålla dig uppdaterad på med stöd av den relevanta och faktakollade länken: https://www.dn.se/klimatet-just-nu/ .

Se, SVT 1 ”Om vår stund på jorden”

Johan Rockström, professor i global miljövetenskap gör tillsammans med skådespelare på Dramaten en fantastisk och lärorik föreställning. Hemsk, hoppfull och rolig. Se på SVT Play: https://www.svtplay.se/performance-lecture-om-var-stund-pa-jorden.

Världens investerare satsar på hållbarhet!

Världens största kapitalförvaltare Blackrock (hanterar ca 70 000 miljarder kronor) gick i början av 2020 över till hållbara investeringar som standard. Företaget har undersökt marknaden och menar att en majoritet (ca 95%) tror att hållbara investeringar kommer att växa kraftigt närmaste åren (DN 7/12 2020).

Flera solceller och registrering hos Bolagsverket

Föreningen investerade ytterligare 4 600 kronor i december månad. Nu har vi solceller för hela 58 500 kronor som varje månad producerar helt fossilfri och förnyelsebar el och därmed bidrar till att minska CO2 utsläpp med flera hundratals ton.

Vi är nu registrerade som ekonomisk förening hos Bolagsverket med organisationsnummer 769639-3490. Vårt kompletta namn är ”Föreningen Framtiden Sol ekonomisk förening”. Det innebär lite striktare krav på hantering av ekonomi, redovisning, revision och administration, vi blir lite proffsigare helt enkelt.

God fortsättning på det nya året!

Vi är fortsatt tacksamma för all slags återkoppling, frågor, förslag, nyheter, inlägg och idéer på nyhetsbrevet och medlemsrekrytering .

Styrelsen genom,
Bosse Lindvall