grundarna.jpg

Om oss

Föreningen Framtiden Sol började med en grupp klimatmedvetna vänner som alla delade en oro för klimatet och framtiden.

Vi såg konsevenserna av CO2-genererande energiproduktion, och förstod också att för att kunna konkurrera ut den typen av energikällor så krävs alternativ. En idé om att stödja energiproduktion med icke fossila bränslen växte fram. Vi kände till att det fanns solcellsparker och när vi hörde talas om ETC Sol AB och deras upplägg kändes som en klockren lösning för det vi ville åstadkomma. Under hösten 2021 har föreningen också börjat investera i Solar Park, en ekonomisk förening som bygger en av Sveriges största solcellsparker i Helsingborg.

Föreningen är ideell och idag är vi över 60 medlemmar. Med allmänt ökat intresse för klimatfrågan tror och hoppas vi att föreningen kommer att fortsätta att växa. Vi är registrerade hos Bolagsverket som ”Föreningen Framtiden Sol ekonomisk förening” med organisationsnummer 769639-3490.

Här kan du se föreningens stadgar.

Styrelsen

Claes Sonnerby

Ordförande

Tidigare finansråd på Finansdepartementet och EU-kommissionen.

Annika.jpg

Annika Thomsson

Ledamot

Utbildningskonsult och föreläsare på Medlingscentrum och ägare av utbildningsföretaget Add Empathy.

Bo.jpg

Bo Lindvall

Ledamot

Managementkonsult med fokus på ledningsfrågor i statliga myndigheter och verk.

Malin Forsman

Ledamot

Kreativ strateg, skribent och föreläsare inom psykisk hållbarhet.

Kristin Dejert

Ledamot

Studerar till trädgårdsmästare på Skillebyholm i Järna, tidigare produktionsledare inom marknad och kommunikation.

Saga Thomsson

Suppleant

Studerar socialantropologi i Lund.

Martin Runefelt

Internrevisor

HR-chef, chefsutvecklare och ledamot av Svensk Chefsförenings styrelse. Författare till ”Bättre styrelsearbete med rätt valberedning”.

Revisor